Love is in the air

Idag sjöng jag på mina underbara grannars bröllop i Moheda kyrka, en mycket vacker ceremoni och det strålade verkligen om brudparet. I egenskap av sångsolist fick jag även sitta längst fram precis bredvid altaret, vilket gav mig den bästa "utsikten" av alla, lite kul ;) Brudparets något år gamla och fruktansvärt söta dotter förhöjde även stämningen genom flera spontanapplåder, bland annat när jag sjungit färdigt. Känns bra att åtminstone någon gillade det :) Låten jag sjöng heter Du är allt, är skriven av Sonja Aldén och kan lyssnas på här nedanför.



Men dagsverket är ändå inte avklarat: om en stund drar jag till kyrkan för att öva inför kvällens helgmålsbön, då jag är kantor. Som postludium blir det orgelsättningen av Benny Anderssons vackra Tröstevisa (tack Elin Isaksson för noterna :) ) Cajsa-Stina Åkerström och Finn Kalvik har även gjort en version av visan med en mycket vacker text som är väl värd att lyssna på:




Nu ska jag dra och "jobba", ha det gött och glöm inte att kramas! ;)

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0