Förslag, någon?

Jag ska spela vid en andakt i augusti, då jag får välja en psalm och ett orgelstycke själv. Hmm... Tror jag är på det klara med vilken psalm det blir, men det instrumentala är värre. Funderar på Toccata in seven (den som spelas automatiskt när bloggen öppnas), Bachs Preludium B-dur (finns också i spelaren) eller min egen sättning av Kalle Moraeus Underbart som jag hoppas ska bli klar till dess. Men jag är öppen för alla förslag, kommentera gärna om ni har någon idé! Är dessutom sugen på att göra fler orgelsättningar av "moderna" låtar, även där är jag tacksam för förslag :)

Här kommer Metallicas underbara Nothing Else Matters på orgel, måste lära mig deeen!



Ha det gött!
//Anna

Kommentarer
Postat av: Emelie

jag håller på med en krunegård nu. Idioter. Många av hans låtar är väldigt "orgliga" med sina syntriff.

2010-07-24 @ 16:12:28
URL: http://prinswalle.blogg.se/
Postat av: Anna

Najj vad grymmmmt! Måste få höra sen!

2010-07-25 @ 13:34:52
Postat av: Oskar

Jag tror har noter till gitarr och sång till den :) Jag gjorde ett tappert försök att arra den till klarinett kvartet men det tog så lång tid att skriva noter...

2010-10-03 @ 16:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0