Ett skyddat liv i bomull

Många med mig har nog någon gång haft dålig musikalisk självkänsla. Undrat om det jag gör verkligen är bra, om folk gillar det eller om de hör brister som går mig förbi. Oftast har jag inga problem med det, men ibland sköljer det över mig som en störtvåg. Särskilt tvivlar jag då på min sångröst. Väl medveten om att jag inte hör mig själv som alla andra gör funderar jag ibland på huruvida jag är lämpad att hålla på med sång eller inte, särskilt om något uppträdande har gått (enligt mig) mindre bra. Då undrar jag verkligen hur fruktansvärt det måste ha låtit för åhörarna, om jag nu låter "sämre" i deras öron än i mina...

Som tur är kommer detta inte så ofta, och jag tänker självklart fortsätta sjunga och spela ändå eftersom det är så infernaliskt roligt! Det finns dessutom en fruktansvärt vacker låt som jag brukar lyssna på när jag är lite nere: Over the Rainbow med Eva Cassidy. Då känns det genast bättre, alla jobbiga tankar spelar ingen roll längre och jag känner mig helt skyddad mot alla tveksamheter. Lite som om jag var insvept i bomull.



Ha det gött!

//Anna

Kommentarer
Postat av: Salome

Tjolahoppsansa, och tack för ditt inlägg!

Och ja, jag ska nog åka och hälsa på honom, men tyvärr går det ju inte nu på sommarn, men höstlovet kanske? Aaaah! Men jaja, ;)



Jag tänkte på det, du kanske kan ge mig ditt mobilnummer, för det blir nog så att jag åker ner till mitt underbara fadderbarn nu i sommar, och jag hoppas grymt starkt på att du spelar i kyrkan då nån gång kanske? :D OCH sjunger! Hade varit jättekul! Vad jag tror, så sjunger du grymt fint, för jag menar, man anställer väl inte en kråka till ett brölopp? Ohnej!



Men ge mig ditt nummer, så hörs vi!

KRAM

2010-07-14 @ 16:54:12
URL: http://ww.musicandlyrix.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag älskar iallafall din sångröst

2010-07-16 @ 19:24:47
URL: http://prinswalle.blogg.se/
Postat av: Annawee

<3 på dig Emelie. Nu blev jag förresten nyfiken på den där bloggadressen, gissar att den har en viss kanin som huvudtema ;)

2010-07-17 @ 20:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0