öva öva varje dag

I tisdags var jag ledig och hade massor av tid att öva. Så här många timmar övade jag:

Ensemble: 0
Piano: 0,5
Sång: 0
Fyrhändigtpiano-läxan: 0
Orgel: 5 (personligt rekord!)

Var riktigt nöjd med dagen efter det, och framförallt var det inte alls tråkigt utan bara roligt. En ganaska stor del av tiden satt jag med bachs Bb-dur som är för bra för att man ska kunna låta bli det. (Tänker på hur himla snyggt det var när Jenny spelade det i Mönsterås...) Men det är alltså helt och hållet självstudier, så därför vill jag fråga:

Spelar ni det inringade med v.h.? Jag tycker att det verkar vara den enklaste lösningen.


emelie

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, jag spelar iaf det inringade m vh, smidigast tkr jag... Då blir det som ackord i vh och melodi i hh, har vant mig vid att spela så nu, skulle inte fixa ngt annat, bara krångel ju... man får göra det lätt för sig när man kan:)

2009-11-19 @ 18:06:22
Postat av: jenny

Jag spelar det med vänster hand annars blir det jättesvårt. I mina noter är de tonerna skrivna i vänsterhands rad. Har förresten fått mina orgelskor, de passar och är kanon!!!

2009-12-04 @ 12:22:07
Postat av: Emelie

Vad skönt!

2009-12-06 @ 09:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0